tak susah dalam mencari wasilah ke jalan-Nya, in shaa Allah.

Wednesday, March 20, 2013

emak :)

assalamualaikum. :)




harini dah hari kedua mak tak ada kat Malaysia, pergi mekah buat umrah. Alhamdulillah tak rasa sedih sangat sebab kakak, kawan-kawan comfortkan rasa risau mak pergi sana lagipun niat mak baik, nak pergi beribadat, nak sampaikan doa mereka yang belum berkesempatan nak ke mekah. harap mak selamat sampai ke mekah dan segala urusan dipermudahkan Allah S.W.T dan selamat sampai ke Malaysia semula.
 
semalam kelas pack, lab semua, jadi call mak lewat sikit. nasib baik sempat hantar text masa pagi. mak kata check in pukul 5.30 petang, flight pukul 7.30 malam. tapi call semalam pukul 5.00 petang dah off handphone :(
 
kalau diizinkan-Nya, in shaa Allah aku pun akan ke sana tapi kena perbaiki diri dulu. Banyak khilaf, perubahan bukan hanya dari segi pakaian, tapi merangkumi semua. pertuturan, perbuatan. dan paling susah sekali- tahan marah ( boleh rujuk sini ) :)  tu yang paling payah lagi-lagi mereka yang memang panas baran, tapi sesiapa yang tahan marah pasti beruntung. :)
 
in shaa Allah aku akan usaha dan cuba untuk menahan marah, mencuba bukan alasan untuk cepat mengalah, tapi penggerak untuk mulakan sesuatu yang baik dan baru.
 
semoga mak akan selamat sampai ke mekah dan ke Malaysia semula. Amin.

No comments: